ЦЕНТУМ м.Шепетівка

Меню сайту
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Структура методичної роботи

     

  1. Аналіз організації методичної роботи у 2019-2020 н.р.

            Протягом 2019-2020 н.р. роботу педагогічного колективу Шепетівського міського ЦЕНТУМ було спрямовано на реалізацію  науково-методичної проблеми:  «Використання сучасних технологій навчання і виховання як умова особистісного розвитку учасників освітнього процесу». Робота над проблемою здійснювалась через організацію і проведення методичних заходів, передбачених річним планом роботи  закладу на 2019-2020 н.р. та затвердженою структурою методичної роботи. Координація роботи над науково-методичною проблемою та методичної діяльності педагогічних працівників здійснювалась методичною радою, до складу якої увійшли заступник директора з навчально-виховної роботи Філюк О.В., практичний психолог Стафеєва М.В., керівник методичного об’єднання Чумак І.М., керівники гуртків       Волошина О.В. і  Коленчук О.І.  Організаційно-методична робота в закладі була спланована відповідно до проведеного вхідного діагностування педагогічних працівників та спрямована на вирішення важливих завдань освітньої діяльності закладу.

            Заступником директора з навчально-виховної роботи Філюк О.В. організовано і забезпечено контроль за проведенням основних  методичних заходів протягом навчального року відповідно до  затвердженого річного плану роботи та структури методичної роботи закладу.  З метою удосконалення  змісту методичної роботи, оволодіння педагогами сучасними методами і прийомами формування базових компетентностей учнівської молоді, національно-патріотичної,  екологічної свідомості у вихованців було організовано проведення методичних майстер-класів, школи педагогічної майстерності з питань: «Виховний аспект гурткового заняття, як один з елементів формування та розвитку особистості» (жовтень 2019  року, керівник Коленчук О.І.), «Медіаграмотність педагога-позашкільника» (листопад   2019 року, керівник Філюк О.В.), «Модернізація освітнього простору гуртка через участь в грантових проектах» (січень 2020 року, керівник           Беляєва О.М.), «Особливі діти – особливі потреби» (березень 2020 року, керівник          Філюк О.В.). Керівником гуртка Ковальчук А.О.,  які атестувалась у 2019-2020 н.р., проведена педагогічна майстерня з питання: «Використання наочності для активізації пізнавальної активності вихованців» (лютий 2020 року). У лютому 2020 року заступником директора з навчально-виховної роботи Філюк О.В. проведено міську творчу лабораторію керівників гуртків ЗПО з питання «Формування навичок екологічного ставлення до себе на заняттях гуртків».

            Протягом навчального року заступником директора з навчально-виховної роботи Філюк О.В. за потреби надавались індивідуальні та групові консультації, проводились навчальні заняття для надання допомоги педагогічним працівникам у самоосвітній роботі, індивідуальній методичній роботі, експериментально-дослідницькій діяльності.

З метою активізації  роботи з обдарованими дітьми, створення умов для розвитку їх творчих здібностей в закладі забезпечено  реалізацію організаційних та методичних заходів відповідно до діючої програми «Обдарована дитина»: проведено психолого-педагогічний семінар «Сучасні підходи до розвитку обдарованості» (лютий 2020 року, керівник     Стафеєва М.В.), створено банк педагогічного досвіду щодо роботи з обдарованими дітьми,  систематизовано методичні  матеріали із проблеми дитячої обдарованості, відповідно до потреб і запитів надавались консультації для  педагогів  щодо організації роботи з талановитою молоддю, залучення її до участі в конкурсах, акціях, виставках.

            На підвищення науково-методичного рівня організації освітнього процесу спрямована робота методичного об’єднання керівників гуртків закладу. Засідання методичного об’єднання (керівник Чумак І.М.,  керівник гуртка-методист) проводились двічі на рік з питань: «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників-вимога часу» (жовтень  2019 року), «Виховання  та розвиток творчої особистості через реалізацію співробітництва з батьками» (квітень 2020 року). У квітні засідання було проведено у форматі відеоконференції через запровадження карантинних обмежень у зв’язку із поширенням COVID-19. З метою якісної підготовки та участі у міській і обласній виставці педагогічних інновацій «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування» протягом грудня 2019 року проведено панораму творчих знахідок.

            Протягом навчального року з метою удосконалення методичного забезпечення освітнього процесу педагогами закладу підготовлені навчально-методичні матеріали відповідно до напрямів роботи гуртків: «Тварини і довкілля. Людина і тварини» (Волошина О.В.), «Використання наочності для активізації пізнавальної діяльності вихованців»         (Ковальчук А.О.), «Нестандартні заняття з фітотерапії» (Чумак І.М.), «Дидактичний матеріал для проведення гурткових занять за програмою  «В гармонії з природою» (Коленчук О.І.), «Продуктивне навчання як основа розвитку екологічної культури особистості»      (Марховська А.В.), «Внутрішній контроль в закладі позашкільної освіти»   (Манійчук Т.Л., Філюк О.В.).

            Протягом 2019-2020 н.р. педагоги закладу активно працювали над підвищенням власної педагогічної майстерності шляхом участі проходження курсів підвищення кваліфікації при ХОІППО та НЕНЦУМ. Так, курси підвищення кваліфікації при ХОІППО відповідно до графіка атестації педагогічних працівників ЦЕНТУМ та плану-графіка підвищення кваліфікації педагогічних працівників освіти, затвердженого наказом управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради від 02.01.2020 №1 пройшли педагоги: керівник гуртків Коленчук О.І. та Марховська А.В – з 16 по 27 березня 2020 року (дистанційно),  практичний психолог Стафеєва М.В. -  з 06 по 10 квітня 2020 року (дистанційно). Керівник гуртка Ковальчук А.О. пройшла курси підвищення кваліфікації  при НЕНЦ у лютому 2020 року за категорією «керівник гуртка ЗПО» та виконала курсову роботу на тему «Використання наочності для активізації пізнавальної активності вихованців» (свідоцтво про підвищення кваліфікації 12СС 02139848/000170-20  від 21.02.2020).  

            Забезпечено участь педагогів закладу у щорічних фахових конкурсах: обласній виставці педагогічних інновацій «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування» (Манійчук Т.Л., Філюк О.В. – ІІ місце, Коленчук О.І., Семенишина Г.В. – ІІ місце, Коленчук О.І – ІІ місце, Семенишина Г.В. – ІІ місце,  Філюк О.В. – ІІІ місце, Ковальчук А.О. – ІІІ місце Чумак  І.М. - ІІІ місце,), Всеукраїнській виставці видавничої продукції з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму, Всеукраїнському конкурсі науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напряму(Ковальчук А.О.-ІІІ місце, Марховська А.В. – ІІІ місце, Манійчук Т.Л., Філюк О.В. – ІІІ місце), Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій (Манійчук Т.Л.,Філюк О.В. нагороджені сертифікатами за перемогу). У Відкритому рейтингу якості позашкільної освіти «Золота когорта позашкільників» заклад втретє поспіль відзначений дипломом переможця  рейтингу  «Флагман позашкільної освіти»   (Манійчук Т.Л., Філюк О.В.).

            Практичним психологом закладу Стафеєвою М.В. забезпечено психолого-педагогічний супровід організації методичної роботи в закладі відповідно до потреб та запитів педагогічних працівників. Протягом навчального року були відвідані заняття гуртків з метою проведення психолого-педагогічних спостережень, розроблено рекомендації для керівників гуртків щодо створення сприятливого мікроклімату в учнівських колективах, складені психологічні характеристики на педагогів, які атестуються. Крім того,  проведено індивідуальні консультації,  практикуми, семінари-тренінги, для педагогів з таких проблем: «Створення безпечного освітнього середовища» (вересень 2019 року), «Будьмо толерантними» (листопад 2018 року),  «Психологічний комфорт на занятті – співпраця учень-педагог» (січень 2020 року).

            Педагогічні працівники закладу протягом навчального року працювали над підвищенням власної фахової і методичної майстерності шляхом участі у фахових педагогічних конкурсах, семінарах, вебінарах, організації самоосвітньої роботи тощо. Так, педагоги закладу працювали над вивченням таких проблемних питань: «Гуманістичне виховання в гуртках зоолого-тваринницького напряму» (Волошина О.В.), «Формування базових компетентностей на заняттях гуртків декоративно-прикладного напряму» (Коленчук О.І.), «Розвиток дослідницьких навичок у вихованців гуртків еколого-натуралістичного напряму» (Чумак І.М.), «Діяльнісний підхід як засіб інтенсифікації освітнього процесу» (Семенишина Г.В.), «Розвиток соціальних та комунікативних здібностей вихованців через проєктну діяльність» (Беляєва О.М.),  «Використання дидактичних ігор для підвищення пізнавальної активності вихованців» (Ковальчук А.О.). Крім того, педагоги закладу активно використовували інтернет-ресурси для підвищення кваліфікації. Так, онлайн-курси на сайті «Всеосвіта» пройшли Стафеєва М.В. (30 годинний курс «Вирішую конфлікти  та будую мир навколо себе»), Чумак І.М. ( 36 годинний курс «Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти і сім’ї» та 30 годинний курс «Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи») та Філюк О.В. (30 годинний курс «Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)». Протягом навчального року педагоги Беляєва О.М., Ковальчук А.О., Коленчук О.І., Стафеєва М.В., Філюк О.В.,  Чумак І.М. прослухали вебінари з питань: «Екологічність у контексті дбайливого ставлення до здоров’я», «Життя у стилі еко. Хто/чи навчають цьому у сучасній  школі», «Використання елементів ТВВЗ-педагогіки на уроках біології», «Забезпечення безперервного навчання під час карантину за допомогою онлайн-олімпіад», «Розвиток уяви як складової творчого мислення молодших школярів», «Педагогічні стратегії налагодження дисципліни в дитячо-учнівському середовищі. Подолання агресивних проявів», «Онлайн-інструменти для створення навчальних відео та скринкастів», «Ресурси міжнародних екологічних проектів для роботи в сучасній школі», «Екологічні дати року. Що? Де? Коли? Як?», «Підвищення цифрової грамотності педагогічних працівників», Можливості платформи «Всеосвіта» для дистанційного навчання», «Технологія доповненої реальності в освітньому процесі», «Лепбук як інструмент реалізації практичного та творчого навчання», «Підтримка дітей з особливими освітніми потребами: практичні поради», «Як зберегти психічне здоров’я в умовах соціальної ізоляції», «Синдром гіперактивності і дефіциту уваги в учнів», «Розвиваючі вправи для школярів», «Емоційний розвиток дітей з ООП. Практичні техніки», «Як підвищити самооцінку дитини: ефективні ігрові прийоми», «Як справитись з професійним вигоранням». Філюк О.В. та Чумак І.М. взяли участь у Методологічному семінарі з позашкільної освіти «Дистанційна робота закладів позашкільної освіти» (25 травня 2020року). Стафеєва М.В.  взяла участь в інтернет-конференціях «Мислення логічне, креативне, критичне», «Актуальні питання теорії та практики психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців», а також Міжнародному онлайн-фестивалі метафор, метафоричних зображень та психологічних практик «МАКсимум». Манійчук Т.Л. взяла участь в обласному семінарі «Позашкільна освіта в умовах децентралізації».

            У лютому 2020 року з метою  презентації власних напрацювань щодо організації гурткової роботи, обміну кращим педагогічним досвідом в закладі  пройшов місячник педагогічної майстерності. Відповідно до графіка його проведення керівники гуртків продемонстрували свої вміння в підготовці та проведенні гурткових занять з такої тематики: «Основні представники водних плазунів: черепахи, крокодили та ін..» (Чумак І.М.), «Підготовка дресирувальника та собак до змагань з курсу «Собака-компаньйон» (Беляєва О.М.), «Виготовлення ляльки з обгорток качанів кукурудзи» (Коленчук О.І.), «Рибоїдні птахи» (Ковальчук А.О.), «Значення земноводних та рептилій у природі і житті людини. Особливості утримання в природі» (Волошина О.В.), «Різноманітність рослинного світу своєї місцевості. Роль рослин в природі та житті людини» (Марховська А.В.).

  1. Науково-методична робота у 2020-2021 н.р.:

У 2020-2021 навчальному році методична робота в Шепетівському міському центрі еколого – натуралістичної творчості спрямована на вирішення таких  завдань:

  • здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи;
  • вивчення й запровадження передового педагогічного досвіду, інноваційних науково-педагогічних ідей, технологій і методик екологічної та національно-патріотичної освіти;
  • розроблення сучасного програмного та навчально-методичного забезпечення;
  • подальше удосконалення  змісту методичної роботи через упровадження активних форм і методів навчання педагогів;
  • надання допомоги педагогічним працівникам в плануванні й організації  самоосвітньої роботи, індивідуальній методичній роботі;
  • використання методів і прийомів роботи, що забезпечать спрямованість освітнього процесу на набуття дітьми системи компетентностей;
  • узагальнення, пропагування та поширення кращого педагогічного досвіду.

 

Науково-методична проблема

 «Використання сучасних технологій навчання і виховання як умова особистісного розвитку учасників освітнього процесу»