ЦЕНТУМ м.Шепетівка

Меню сайту
Календар
«  Липень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 36
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Структура методичної роботи

     

     Протягом 2018-2019 н.р. роботу педагогічного колективу Шепетівського міського ЦЕНТУМ було спрямовано на реалізацію науково-методичної проблеми «Створення умов для розвитку та самореалізації учнів на основі компетентнісного підходу». Робота над проблемою здійснювалась через організацію та проведення методичних заходів, передбачених річним планом роботи закладу на 2017-2018 н.р. та затвердженою структурою методичної роботи. Для координації роботи над науково-методичною проблемою та методичної діяльності педагогічних працівників діяла методична рада, до складу якої увійшли заступник директора з навчально-виховної роботи, практичний психолог, керівник методичного об’єднання, керівники гуртків. Організаційно-методична робота в закладі була спланована відповідно до проведеного діагностування педагогічних працівників та спрямована на вирішення ряду важливих завдань.

     З метою удосконалення змісту методичної роботи, оволодіння педагогами сучасними методами і прийомами формування національно-патріотичної, екологічної свідомості у вихованців було організовано проведення методичних майстер-класів, школи педагогічної майстерності з питань: «Забезпечення виховної спрямованості гурткового заняття» (жовтень 2018 року, керівник Коленчук О.І.), «ІКТ технології в роботі керівника гуртка» (травень 2019 року, керівник Чумак І.М.), «Кейс-метод в організації роботи гуртків закладу позашкільної освіти» (листопад 2018 року, березень 2019 року, керівник Філюк О.В.). Керівниками гуртків, які атестувались у 2018-2019 н.р. проведені творчі лабораторії – презентації власного досвіду роботи з питань: «Формування національної свідомості та екологічної культури засобами декоративно-прикладного мистецтва» (грудень 2018 року, керівник Семенишина Г.В.), «Створення умов для самореалізації учнів на занятті гуртка» (лютий 2019 року, керівник Беляєва О.М.).

     Протягом навчального року заступником директора з навчально-виховної роботи Філюк О.В. за потреби надавались індивідуальні та групові консультації, проводились навчальні заняття для надання допомоги педагогічним працівникам у самоосвітній роботі, індивідуальній методичній роботі, експериментально-дослідницькій діяльності.

     З метою активізації роботи з обдарованими дітьми, створення умов для розвитку їх творчих здібностей в закладі забезпечено реалізацію організаційних та методичних заходів відповідно до діючої програми «Обдарована дитина»: проведено психолого-педагогічний семінар «Мотивування учнів до освітньої діяльності та підвищення їх пізнавальної активності» (вересень 2018 року, керівник Антонюк Н.О.), створено банк педагогічного досвіду щодо роботи з обдарованими дітьми, систематизовано методичні матеріали із проблеми дитячої обдарованості, відповідно до потреб і запитів надавались консультації для педагогів щодо організації роботи з талановитою молоддю, залучення її до участі в конкурсах, акціях, виставках.

     На підвищення науково-методичного рівня організації освітнього процесу спрямована робота методичного об’єднання керівників гуртків закладу. Засідання методичного об’єднання (керівник Чумак І.М., керівник гуртка-методист) проводились двічі на рік з питань: «Розвиток творчого потенціалу педагога-позашкільника» (жовтень 2018 року), «Особистісно-орієнтовані технології в педагогічній роботі з обдарованими дітьми» (квітень 2019 року). У грудні 2018 року проведено панораму творчих знахідок у рамках підготовки до міської та обласної виставки педагогічних інновацій «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування».

     Протягом навчального року з метою удосконалення методичного забезпечення освітнього процесу педагогами закладу підготовлені навчально-методичні матеріали відповідно до напрямів роботи гуртків: «Практичні рекомендації до проведення занять з спортивних видів дресирувань» (Беляєва О.М.), «Формування національної свідомості засобами позашкільної освіти (сценарії свят)» (Коленчук О.І., Семенишина Г.В.), «Цікаво про птахів» (Ковальчук А.О.), «Риби різних зоогеогафічних зон» (Чумак І.М.), «Методичні матеріали до навчальної програми «Юні майстри народних ремесел» (Коленчук О.І.), «Методичний комплект до програми гуртка «Природа і фантазія» (Семенишина Г.В.), «Формування ключових і предметних компетентностей засобами музейної педагогіки» (Філюк О.В.), «Здійснення національно-патріотичного виховання в умовах закладу позашкільної освіти» (Манійчук Т.Л., Філюк О.В.). З метою удосконалення освітнього процесу у 2018-2019 р.р. розроблені навчальні програми відповідно до запитів та інтересів учнівської молоді: «Світ птахів», «Декоративне птахівництво» (Ковальчук А.О.).

     Поширення досвіду роботи педагогічних працівників закладу здійснювалось шляхом розміщення досвіду роботи на сайті закладу, проведення міських методичних заходів. Так, керівником гуртка Семенишиною Г.В. у лютому 2018 року проведено авторську майстерню з вчителями естетичного циклу, керівниками гуртків естетичного циклу з питання «Патріотичне виховання засобами декоративно-вжиткового мистецтва».

       Протягом 2018-2019 н.р. керівник гуртка Беляєва О.М. пройшла курси підвищення кваліфікації при ХОІППО відповідно до графіка атестації педагогічних працівників ЦЕНТУМ та плану-графіка підвищення кваліфікації педагогічних працівників освіти, затвердженого наказом управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради від 02.01.2019 №1.

     Забезпечено участь педагогів закладу у щорічних фахових конкурсах: обласній виставці педагогічних інновацій «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування» (Волошина О.В. – І місце, Чумак І.М. - І місце, Манійчук Т.Л., Філюк О.В. – І місце, Коленчук О.І., Семенишина Г.В. - ІІ, ІІІ місця, Філюк О.В. – ІІ місце, Антонюк Н.О. – ІІ місце), Всеукраїнській виставці видавничої продукції з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму (Беляєва О.М. – ІІ місце), Всеукраїнському конкурсі науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напряму, Всеукраїнському конкурсі «Цікава школа» (Семенишина Г.В., Чумак І.М.). У Відкритому рейтингу якості позашкільної освіти «Золота когорта позашкільників» заклад другий рік поспіль відзначений дипломом переможця рейтингу «Флагман позашкільної освіти» (Манійчук Т.Л., Філюк О.В.).

     Практичним психологом закладу Антонюк Н.О. забезпечено психолого-педагогічний супровід організації методичної роботи в закладі відповідно до потреб та запитів педагогічних працівників. Протягом навчального року були відвідані заняття гуртків з метою проведення психолого-педагогічних спостережень, розроблено рекомендації для керівників гуртків щодо створення сприятливого мікроклімату в учнівських колективах, складені психологічні характеристики на педагогів, які атестуються. Крім того, проведено індивідуальні консультації, практикуми, семінари-тренінги, для педагогів з таких проблем: «Психологічне здоров’я педагога» (жовтень 2018 року), «Будьмо толерантними» (листопад 2018 року), «Педагогіка партнерства як засіб створення нового освітнього середовища у закладі позашкільної освіти» (січень 2018 року).

     Педагогічні працівники закладу протягом навчального року працювали над підвищенням власної фахової і методичної майстерності шляхом участі у фахових педагогічних конкурсах, семінарах, вебінарах, організації самоосвітньої роботи тощо. Так, педагоги закладу працювали над вивченням таких проблемних питань: «Формування базових комптеентностей вихованців в гуртках декоративно-прикладного напряму» (Коленчук О.І.), «Здійснення екологічного та патріотичного виховання в гуртках декоративно-прикладного напряму» (Семенишина Г.В.), «Розвиток творчих здібностей як умова формування особистості учня» (Беляєва О.М.), «Використання інформаційно-комунікативних технологій при організації гурткової роботи» (Чумак І.М.), «Особистісно орієнтований підхід в організації роботи гуртків зоолого-тваринницького напряму» (Волошина О.В.). У лютому 2019 року з метою презентації власних напрацювань щодо організації гурткової роботи, обміну кращим педагогічним досвідом в закладі пройшов місячник педагогічної майстерності. Відповідно до графіка його проведення керівники гуртків продемонстрували свої вміння в підготовці та проведенні гурткових занять з такої тематики: «Виготовлення сувеніру з солоного тіста на основі курячого або дерев’яного яйця» (Семенишина Г.В.), «Водяні черепахи», «Спостереження за найпростішими у воді за допомогою мікроскопу» (Чумак І.М.), «Міжнародний досвід показу собак. Виставка KRAFT - приклад найкращого хендлерства» (Беляєва О.М.), «Складання технологічної схеми виготовлення вази для квітів» (Коленчук О.І.), «Найважливіші ряди птахів» (Ковальчук А.О.), «Значення земноводних та рептилій у природі і житті людини» (Волошина О.В.).

     У 2019-2020 навчальному році методична робота в Шепетівському міському центрі еколого – натуралістичної творчості спрямована на вирішення таких завдань:

  • подальше удосконалення змісту методичної роботи через упровадження активних форм і методів навчання педагогів;
  • впровадження в освітній процес сучасних методів і прийомів формування національно-патріотичної, екологічної свідомості у вихованців;
  • надання допомоги педагогічним працівникам в плануванні й організації самоосвітньої роботи, індивідуальній методичній роботі;
  • підвищення науково-методичного рівня організації освітнього процесу через удосконалення методики проведення занять, упровадження новітніх педагогічних технологій;
  • використання методів і прийомів роботи, що забезпечать спрямованість освітнього процесу на набуття дітьми системи компетентностей;
  • створення методичних посібників, навчальних програм з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму;
  • узагальнення, пропагування та поширення кращого педагогічного досвіду.

 

Науково-методична проблема

«Використання сучасних технологій навчання і виховання як умова особистісного розвитку учасників освітнього процесу»